Dit was de Antonov AN-225
Invasie Toen Russische troepen Oekraïne oversteken Noord-, oostelijke
en zuidelijke Randen in de vroege uren
van februari 24, 2022, de Antonov AN-225 had ondergaat reparaties en routine
onderhoud. Ingenieurs hadden gewerkt koortsachtig
om ervoor te zorgen dat de iconische jet zou kunnen Word in veiligheid
gebracht, maar de tijd was opgelopen. Rond 8 uur 's ochtends op de ochtend van 24
februari, slechts enkele uren na Vladimir Poetin had het begin van de zijne
besteld
"Speciale militaire
operatie", ongeveer 30 MIL MI-8 en Kamov KA-52 helikopters
vloog naar het zuiden over de
Oekraïense-Wellorussiaanse grens voordat hij afdaalt op de luchthaven van
Gostomel, ongeveer tien mijl ten noorden van Kyiv, het vangen van het vliegveld
En daarmee 's werelds grootste
vliegtuig. Terwijl het nieuws uitbrak dat de faciliteit had
gevallen in Russische handen,
geruchten begon te circuleren van de kolos potentiële vernietiging. Bij Gostomel
in Russische handen, Antonov Luchtvaartmaatschappijen konden de
Vliegtuigen toestand tot het vliegveld werd door Oekraïners heroverd 27 februari, op welk punt de staat kon bevestigen dat de reus Jet was naar verluidt vernietigd door een Russische luchtaanval. Dit was later geverifieerd door Russische staatsnieuws. Diezelfde dag, Ukroboronprom, de staatsbedrijf die controleert Antonov en zijn luchtvaartmaatschappij hebben een uitdagende verklaring waarin wordt verklaard dat Rusland verantwoordelijk worden gehouden voor zijn acties:
'De bezetters vernietigden het
vliegtuig, Maar ze zullen onze niet kunnen vernietigen Gemeenschappelijke
droom. MRIYA zal dat zeker doen Wees herboren. De restauratie wordt geschat naar
[kost meer dan $ 3 miljard] en [nemen] vijf jaar. Onze taak is om ervoor te
zorgen
dat deze kosten worden gedekt door de
Russische Federatie, die heeft veroorzaakt
Opzettelijke schade aan Oekraïen luchtvaartsector.
" In zijn persbericht, UkroboronProm
alles behalve bevestigd dat de
bestaande AN-225, UR-82060 (C/N 19530503763), werd daarachter beschadigd
beschadigd Economische reparatie. Yuriy Husyev, De algemene directeur van het
bedrijf, merkte op: “Rusland heeft ons vernietigd Mriya, maar Oekraïne's droom
van vrijheid
kan niet worden vernietigd. " Zoals
we allemaal weten, slechts één AN-225 ooit vloog - deed dit voor het eerst in December
1988 - terwijl de tweede Voorbeeld was nog in aanbouw ten tijde van de Sovjet –Unie
instorting in 1991. Het was ongeveer 60-70% Voltooi wanneer het Buran –programma
werd geannuleerd en het werk was abrupt gestopt. De afgelopen 30 jaar heeft het
is opgeslagen in Sviatoshyn, een
andere vliegveld in kyiv, waar de thuisbasis is Antonov seriële productieplant.
Sviatoshyn, gelegen Slechts zes mijl
ten westen van de Oekraïens Kapitaal, is zichzelf niet ongeschonden gegaan.Het
Oekraïense parlement verklaarde dat Russische troepen de
Antonov seriële productie
-installatie en woongoederen in het westen van de kapitaal op 14 maart. Terwijl
twee mensen werden gedood en zeven gewonden in de aanvallen, de mate waarin de
faciliteit -en de tweede AN-225-waren Beschadigd moet nog worden bekendgemaakt.
Dit zou Antonov en Oekraïne's plannen
voor een voorbeeld van de Zes-motorse jet om terug te keren naar de lucht. Nee maakt
van de omvang van de vernietiging, Alleen als de wapens stil vallen, zullen we leer
of er een realistische is vooruitzicht dat MRIYA een keer op de vlucht is
meer. Totdat een aanhoudende vrede is
Gerestaureerd, de ‘droom’ leeft voort.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten